Slik finner du motivasjon til treningen igjen

Slik finner du motivasjon til treningen igjen Written by admin on May 18, 2021 Categories: Uncategorized

Som student er det ikke alltid like lett å få tid til alt man ønsker. Timeplanen er ofte full med lesing og tidsfrister og så ønsker man jo gjerne å være litt sosial i tillegg. Trening er noe som for mange er vanskelig å finne tid til. Å gjøre plass i timeplanen, inkludert å skifte, dusje og reise, det er ikke alltid enkelt.

Hvis man skal finne noe positivt rundt i forhold til denne pandemien vi har levd i det siste året; mange har funnet gleden i å trene hjemme. Spesielt for deg som bor langt unna et treningssenter eller dersom abonnement på et treningssenter blir for dyrt er det en perfekt mulighet å fortsette denne rutinen.

Begynn lett

For det første er det viktig å skape en god rutine. Dersom det er lenge siden sist kan det være greit å starte med et enkelt treningsprogram slik at ikke overgangen blir for stor. Om overgangen blir for stor er det også lett å føle på en skuffelse dersom man ikke er i like god form som sist. Begynn enkelt og kjør heller på med kortere økter som du kan gjenta flere ganger i uka om du ønsker.

Dersom du klarer er det supert om du klarer å pushe deg selv, men legg likevel fokuset på at du har gjennomført fremfor presentasjonsevne. På den måten blir det mye enklere for deg å bygge en god rutine og gjennomføre programmet du setter opp.

Finn tid eller lag tid

Videre er det viktig å lage tid. Legg ved bok, kalkulator og penn for en liten halvtime. Trening og en sunnere livsstil vil også hjelpe deg til å fokusere bedre og gir deg også bedre søvnkvalitet. Å finne plass til trening i timeplanen er rett og slett en vinn-vinn-situasjon. Enten du ønsker å kjøre på en hard økt i uka eller mange små spredt utover, så finn tid der det passer.

Du vil raskt kunne kjenne en endring i både energinivå og på søvnkvaliteten din. Det skal ikke mange rundene til før du sover som en baby igjen og før du vil merke at du klarer å konsentrere deg bedre over lenger tid. Å få tid til trening i hverdagen er en investering i deg selv og absolutt en investering du burde prioritere. Det skal ikke mye til før endringene merkes og før livskvaliteten din forbedres. Bedre enn det blir det ikke.

No Comments on Slik finner du motivasjon til treningen igjen